woensdag 14 maart 2012

stofjes stofjes stofjes

Ik was op zoek naar ritsen en knopen op het internet. 2dehands.be werd bezocht en ik deed een bod op een grote hoop knopen.
Even later kreeg ik een mail van kukikako (een goede vriendin) . Ze had gezien dat ik een bod had gedaan bij iemand waar zij ook had gekeken.
Zij wou gaan kijken bij iemand hier in de buurt die stof aanbood via 2dehands.be en of ik geen zin had om mee te gaan... Wat een vraag: natuurlijk had ik zin om mee te gaan!!!!
We maakten een afspraak maandagavond en gingen op pad. Toch wel met een beetje spanning wat we zouden vinden!!!!

Dit is mijn buit:

boven rode jeans, onder 3 kleuren linnen
  
3 katoentjes. Bij het buiten te drogen hangen merkte ik dat
de blauwe stof een Robert Kaufman stofke is


nog 2 katoentjes
 Ik ben echt blij met mijn veroveringen. Kukikako en ik hebben een paar rollen leeg gemaakt en braaf gedeeld als we alletwee dezelfde stof wouden  ;o)

Gisterenavond was het weer stoffen madammen. Kukikako kon niet mee deze keer.
De groep begint elkaar wat beter te leren kennen en elke keer wordt plezanter en ontspannender. t Is echt een toffe groep madammen ;o))
Ik werkte de eerste 2 uren aan een tricot kleedje voor Flore. Eigenlijk was het plan om een nachtkleedje te maken met lange mouwen, maar dochterlief besliste daar anders over en ik was heel blij met die beslissing. Het kleedje is uit een little forest stofje van 'Bora illustraties', waar ik meteen op verliefd was.
Het wordt dus een kleedje zonder mouwen. De afwerking werd mij daardoor wat moeilijker gemaakt, maar het zorgt er wel voor dat het nu binnenkort kan dienen als overgooierke en in de zomer als zalig kleedje.
Maar nog geen foto's hiervan want ik heb deze week bij band en lint elastische biais besteld om de zoom af te werken.

Verder weer een zakje volgens dit patroon en een hoesje voor een kersenpitkussentje uit een ikea stofje



buitenkant KOKKA stofje van bij bambiblauw,
binnenkant stenzo katoentje van in Den Bosch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten